8 juni 2012

trädgårdsdrömmar


Härligt när solen skiner på morgonen när man vaknar..
Jag gick en liten runda i trädgården med kameran 
och det blev lite bilder från rabatten bredvid gången in. 
Nere vid brevlådan har vi en gammal järngryta 
och i år är det chokladblomma, rosenskära och silverfall i den. 
I

I rabatten har jag ett färgtema som går åt svartrött med ljust rosa och lite vitt. 
Nu blommar tulpanerna, ormrot, brunnäva och tovsippa.
 Det finns också fina blad som tar upp den svartröda färgen 
jag har alunrot och rött silverax i den här rabatten.

En blomma som jag varje år längtar efter att den ska slå ut är vallmon Pattys Plum.
 Snart vecklar den ut sin pappersliknande, skrynkliga kjol... 
Ni får se när den har slagit ut på riktigt. 
Ha en skön fredag och glöm inte min lilla utlottning!


4 kommentarer:

  1. Vilken underbar tulpan!
    Det är så mysigt att gå upp i ottan och ta del av allt orört..

    kram o trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Jättefint!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Underbart, Annika!:) Än finns det inga rabatter här, men det får det bli med tiden, det ser jag.

    Hoppas du får en skön helg nu, kram! /Ida

    SvaraRadera