8 januari 2013

njuthus



En dröm jag har haft så länge jag minns är att ha ett växthus. 
Ett ganska stort hus där man kan odla egna tomater, gurkor, basilika 
och där det framförallt finns plats att vara...

Sista åren har man ju sett det ena finare än det andra. 
I somras började vi äntligen! 
Grunden är grävd och sockeln är murad och delvis putsad. 
Så i sommar tror jag nog att vårt eget njuthus ska kunna bli klart♥ 

Vi ska bygga av gamla fönster och dörrar 
och har tittat lite på Isas fina växthus. 
Något i den stilen hoppas vi att det ska bli!


För att få flera fina idéer har jag köpt en helt fantastiskt fin bok: 
Vis mig dit drivhus av Claus Dalby 
där är Isas hus med tillsammans med över 100 andra!
Så mycket fina glashus det finns!!

8 kommentarer:

  1. Oh vad kul! Jag har en etikett med växthus hos mig om du vill kika på vårat! För lite idéer eller hur du inte vill ha det, fniss!
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Ohhh vilken dröm, det kommer att bli så fint. Det är en dröm jag också har, kanske någon dag den blir sann även här :-)) Ska bli roligt att följa ert bygge!

    Stor kram Paula

    SvaraRadera
  3. .... och ditt hus kommer att bli så fint så. Lycka till Håkan.
    Synd att inte boken är på svenska med man kan ju se på bilderna

    Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Så härligt, vad avis jag blir!
    Extra mysigt att få bygga det av gamla fönster:)

    Nu måste jag kolla med dig om mina tre kommentarer som jag skrivit i två av dina äldre inlägg, om det är någon form av koll innan de publiceras eller har du något strul med det?
    Med risk för att jag blir tjatig om det nu är så att du fått dem, så undrar jag om det är okej om jag lånar din fina fårbild som motivinspiration till en eventuell målning?
    Om det blir någon målning och jag bestämmer mig för att visa den på bloggen så länkar jag självklart till din bild:)
    Ha en fortsatt fin torsdagskväll!
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  5. Hej Marianne!
    Kommentarerna kommer upp direkt, men om det är på äldre inlägg så ska jag godkänna dem först. Och det hade jag missat...
    Det är klart att du gärna får låna bilden :)
    Spännande att du målar!
    Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å tack!:)
      Pinsamt som jag "tjatat";)
      Trodde det kanske var något strul med kommentarerna:/
      Kram

      Radera